Köök, meil on vaja korralikku kööki! Kööki, mis ei jääks meile lähiaastatel jälle kitsaks, sest meie suur visioon on see, et oleme aastaks 2025 tervisliku maiustamise “Starbucks” üle kogu Euroopa.
Võrdväärselt tähtsaks pidasime ka oma klientidega isikliku kontakti säilitamist ning kogu tootevaliku kättesaadavuse parandamist. Hakkasime ringiga jõudma tagasi kohviku/köökpoe idee poole – õnneks mitte enam Tallinna vanalinnas. Esimesed arvutused paberile pandud, kiskus meel üsna mõruks. Sellises summas pangalaen kahele toredale noorele, kes teevad koduköögis torti, pole just kõige riskivabam ning meeldivam projekt mõnele pangale. EASi alustava ettevõtte toetuse magasime ka täpselt maha. Mis sest, et see 15 000€ poleks meid oluliselt edendanud. Rikast Kanada onu ei olnud meil ka kummalgi. Äkitselt süttis peas tuluke.
Rahasta targalt – fund wise – FundWise!
Meil on kliendid, kes soovivad näha Oivalist ning Oivalise tootevalikut laienemas. Meil on käputäis enda pere liikmeid ning sõpru/tuttavaid. Kindlasti leidub ka täitsa võõraid inimesi, keda meie loodud toode ning visioon kõnetab.
Rahastaks õige koos Oivalise suurt hüpet edasi?!
Kaks kuud intensiivset tööd ning meie kampaania läks 2016 aasta novembri lõpus Fundwise portaali ülesse. Järjekordselt hüppasime pea ees tundmatusse…
“Shoot for the moon. Even if you miss, you’ll land among the stars.” ― Norman Vincent Peale
Eesmärgi seadsime endale suure – soovisime kokku koguda 85 000€ kapitali.
Esimesel paaril päeval startisime täitsa tublilt, kuid nädala möödudes saime aru, et käivitasime kampaania liialt rutakalt ning nüüd tuleb kogu töö 10 korda lühema ajaga ära teha. Ei piisa vaid toredast ideest ja oivalisest teostusest. Sellest kõigest on vähe kasu kui sa ei jõua piisavalt suure hulga inimesteni.
Tööd teha me aga ei kartnud, sest olime raskematest olukordadest välja vingerdanud. Vahe oli vaid selles, et kampaania lõpp trügis halastamatult peale!
Rohkelt telefonikõnesid, intervjuusid ning investorkohtumisi hubases Marta kohvikus ning paar päeva enne kampaania lõppu oli meil endiselt 7 000€ minimaalsest puudu. Saime Fundwise meeskonnaga kokkuleppele kampaania pikendamise osas, sest nõustusime, et jõulude ajal kampaania korraldamine polnud kõige parem idee ning arvatavasti vajavad potensiaalsed investortid veel veidi aega. Siit ka tarkusetera – jõuluvana on viimane inimene kellega sa võistelda tahad!
Otsus oli õige – paar päeva pärast pikendamist saime kokku minimaalse ning kampaania lõpuks ületasime miinimumi pea 10 000 euroga.
Me saime sellega hakkama, kuid kordagi ei käinud peast läbi mõtet, et raskem osa on seljatatud. Iga järgnev asi, mida ette võtad, peab olema mingil määral raskem ning rohkem väljakutseid pakkuv, sest muidu ei vii see meid piisaval määral edasi. Jõusaalis samade raskustega “võimlemine” mitme aasta vältel ju ei anna märgatavat tulemust?!
Algas köökpoe/kohviku avamise üks kõige põnevam osa – äripinna otsimine. Meie õnneks tol hetkel ületas pakkumine nõudluse ning leidsime üsna kiiresti pea ideaalse pinna Kalamajas. Meie aadressiks sai Tööstuse 47b.
Algse versiooni köögist ja kohvikust avasime juba 3 kuud pärast sobiva pinna leidmist 16. Augustil 2017.
Järgnevat kahte kuud võib pidada meie senise elu kõige raskemateks, sest kolmel avamisele järgnenud kuul töötasime koos preili Oivalisega mõlemad iga kuu vähemalt 500 tundi. Teatavasti on ühes kalendrikuus 720 tundi. See tormiline muutus pani tugeva põntsu ka meie isiklikule elule. Töö tulemusena kasvas Oivalise müük suure hurraaga ning jõudsime ka rohkemate uute fännideni. Motivatsioon oli laes kuid edasine kasv ei saanud tulla enam meie enda heaolu arvelt. Oli kaks varianti – enese kloonimine või tiimi kasvatamine. Kahjuks on üks neist vaid reaalne lahendus.Vastasel juhul visioon tervisliku maiustamise Starbucksist jääks vaid paberile.
Aasta lõpuks oli meie Team Oivalises juba peaaegu 5 liiget! Seda on uskumatu meenutada, sest vaid 2 aastat tagasi loobusin osaliselt palgatööst ning hakkasin kodus küpsetama.
Meie senise elu kõige raskema ning samas ka kõige edukama aasta lõpetasime korraliku tordi väljastus trammiga – ühe päevaga väljastasime klientidele 54 torti ehk pea pooltuhat portsu Oivalist!
Vaike hingetõmme enne uut aastat ning Oivalise massiline laienemine võib jätkuda!
2018 aasta läbivaks plaaniks on Oivalise sõnumi võimendamine digiturunudse abil. Selleks oleme kaasanud partneri väljaspoolt – Sharplife brandingu. Esimesed viljad on õige magusad – juba jaanuaris kahekordistasime meie e-poe käivet võrreldes detsembriga.
Lisaks kõvema hääle tegemisele sotsiaalmeedias oleme eesmärgiks võtnud ka Oivalise kättesaadavuse parandamise üle kogu Eesti. Alates mai kuust on võimalik maiustada pisikese valiku Oivalisega Tallinna Kaubamaja Toidumaailmas.
Oleme veendunud, et Oivaline ei ole pelgalt tort, mida oluliselt tihedamalt saab “endale lubada”. Oivaline on elustiil. Selle elustiili toetamiseks oleme lisaks füüsilisele tootele loomas kõrvale ka teenus, mis meie fännide elu oluliselt lihtsamaks ja oivalisemaks muudab.
Meie senise loo lõpetuseks sobib ühe suure sportlase tsitaat:
“You miss 100% of the shots you don’t take” – Wayne Gretzky
Tegelege asjadega, mida teete kirega ning lõpuks saadab Teid edu!
Aeg lõpetada, sest vaja täna veel mõned Oivalised Tervislikud Tordid meisterdada.
Oivaliste kohtumisteni!
Karl-Ott